tisdag 19 maj 2015

Hipster Slayer - Animals like us

Våren är på väg att parkera längst in i ett jättelikt, dammigt garage (känner på mig att den här metaforen är på väg att vältra över och dö men jag kör på ändå, den här bloggen har ju ingen redaktör, det är bara jag och min glappande tangentbordskäft), det är bara ångor kvar i tanken och våren skulle behöva tvättas, ges en ordentlig översyn innan det är dags för sommaren att rulla ut på vägarna med nedvevad ruta och en ny singel av Hipster Slayer i högtalarna. Jag har inte skrivit om musik på hela våren. Nån sorts inre, svåråtkomlig kris, kanske. Men plötsligt orkade jag öppna sidan och skriva lite. Hipster Slayer råkade vara bandet i inboxen. Jag gillar verkligen deras nya, skitiga singel. Skulle gärna lyssna på den medan jag reste. Fast helst inte med bil, jag gillar inte bilar. Jag gillar metaforer. Och långsam pop, nånstans mellan dream och shoegaze. Bandet (har bara snabbdiggat lite gammalt på spotify) låter bättre nu än tidigare. De är inte särskilt hittiga, de gör musik som jag behöver men jag kan inte komma på någon annan som verkligen älskar det här. Ja, kanske Stereogum och Pitchfork och hela jävla Austin, Texas. Hoppas jag har fel. Hoppas de brejkar och får turnera sönder en gammal buss. Kör försiktigt, Hispter Slayer.

Inga kommentarer: