söndag 8 februari 2015

Where's the music - Ms. Henrik

Under vintern har jag inte skrivit om musik alls, varit avog till all electro och rent fientlig till kontemporär house. Yuck. Men även om jag alltid varit drastisk och tydlig i mina åsikter så har jag aldrig varit rigid. Det som stinker idag kanske är gödsel för framtidens doftande blomster. Och så länge som jag inte överdoserar på Melodifestivalen och Happy och SHM finns det utrymme i min snåla själ för nya riktningar. Ms. Henrik lyssnade jag en del på för ett år sen, det finns ett gäng popsinglar som verkar balansera på en sträckt lina mellan indiebloggar och P3. Ms. Henrik gör hits klädd i baseballkeps, bokstavsjacka och en fläskig ögonskugga. Det är viktigt att inte fastna i en dräkt, en definierande tvångströja som avgör vem en är. Topplista eller indie, pojke eller flicka, våld eller kärlek. För ett par veckor sen kom senaste singeln, Slow dancing. Det svänger ordentligt om låten, trots namnet. Om några dar är det festivalspelning i Norrköping. Som vanligt är de aningen mindre etablerade akterna placerade tidigt i spelschemat. Ms. Henrik skulle väl passa bättre vid tiosnåret men jag ska försöka ta mig till Tegelvalvet/Pub Wasa på torsdag klockan kvart över sex. Läppstift och syntpop!

Inga kommentarer: