måndag 16 februari 2015

Fallet

Set var längesen jag hörde nåt från Östersund, om jag inte räknar Annika Norlin men jag har för mig att hon bor i Umeå. Hur som helst fick jag en liten promo från Emil Ljungström från bandet Fallet som är på gång med sin debutplatta. De är bra. Jag har inte hört fullängdaren än men förstasingeln heter Svinet och den är full av skitaktighet och melankoli och teenangst. Det sitter ihop på ett spännande vis, gitarrerna klagar medryckande och sången är inte för gnällig utan precis lagom gnällig (svårare balansgång än en kan tro). Rätt snart ska plattan ut, den 28:e är det releasefest och sen blir det en turné. Be er lokala rockklubb att boka in dem. Tuschteckningen på en fyr är omslaget till fullängdaren, det var den som gjorde mig intresserad nog att lyssna. En grym bild ska aldrig underskattas!

Inga kommentarer: