lördag 14 februari 2015

Boredomtapes to the rescue

Tanken var att jag skulle ta mig till Norrköping och gå på spelningar och njuta av Where's the music. Men livet slog till med lite jobb som varade långt in på kvällen. Inget att göra åt den saken. Men igår eftermiddag, när jag skickat in några översättningsjobb och kände mig allmänt utsjasad och låg behövde jag nåt. Och jag hade faktiskt fått en present. Gus Ring, som jag intervjuade i somras och som bland annat är med i ett väldigt rockigt band som heter Siberian, har också ett lo-fiprojekt och bara sådär, för att han är en grymt fin och bra person, så skickade han mig en kassett. Det låter väldigt mycket Lou Barlow om låtarna, lite Thom Yorke i sången ibland. Jag ställde bandaren i sovrummet och lade mig på rygg. Min femåring satt bredvid och bläddrade i en faktabok om Jupiter. Som mest består av väte. Efter en halvtimme var jag lycklig igen. Vad är väl en missad festival? Ibland kommer livet hem till en gammal indiefjant på besök i form av en bra kassett. Om ni vill ha en, inklusive handritat omslag, får ni höra av er till Gus Ring eller leta upp honom på hans nästa spelning i Norrköping i mars. Men nummer tretton får ni inte för den är min.

Inga kommentarer: