måndag 29 september 2014

Mt. Weibull har släppfest!

Sebastian i Malmöbandet Mt. Weibull (och andra konstellationer) skickar mig ibland uppdateringar om olika intressanta musikprojekt. Han var en av många musiker som passerade klubb Gordon, då med bandet Most Naked Skin som tyvärr lagts på is. Lördagen den 11 oktober är jag inbjuden till Mt Weibulls släppfest på Beer Ditch i Malmö och det skulle ju vara kul om jag råkade vara i Skåne och inte hade gig på restaurang Landet i Stockholm. För Mt. Weibull är grymt bra! De gör americanasoft musik som imponerar med starka låtar och ett ljuvligt, medryckande vemod. Det låter motsägelsefullt men jag blir glad och lite deppig på samma gång. Digga bandet på spotify och om ni råkar vara mer söder om söder än jag är lördagen den 11:e så gå på partaj med Sebastian och resten av bandet.

Inga kommentarer: