söndag 3 augusti 2014

Flora Cash - ny singel, I'll be there with you

Att lägga ner konsertfixandet var lite vemodigt, såklart. Att inte längre träffa nya band regelbundet, ofta bokstavligt talat ganska nya band som inte hunnit hitta sin grej helt än, är nåt jag antagligen kommer att sakna resten av livet. Men bara för att jag inte träffar dem betyder det inte att jag slutar lyssna på allt nytt som kommer. Och sen finns den där bitterljuva känslan, mer ljuv än bitter, när bandet som spelade på klubben släpper nytt material. Det händer varje månad, ibland varje vecka. Och nu har artisterna hunnit längre än när jag fick se dem soundchecka en låt som inte satt eller debattera setlist.
Hårt knegande Flora Cash har verkligen putsat på en del på låtskrivandet och definitivt på produktion och framförande. Nya, somriga I'll be with you är en rejält sjuttiotalig folkdänga, omedelbart klistrig och med skönt ös i stämsången. Tänk Mamas & the Papas, eller, tänk inte så mycket. Tralla med bara, än finns det lite sommar kvar och Flora Cash passar fint på min veranda. Om jag bara kunde fått mig en kanna lemonad eller några iskalla Miller.

Inga kommentarer: