onsdag 25 juni 2014

Slow Show - It doesn't attract

Slow Show har funnits ett tag men inte fångats upp av mina antenner tidigare. Kanske jag är för självupptagen? Det där med speglandet och selfie-flamset är i alla fall temat för bandets nya singel, It doesn't attract. Den har en rätt egen stil, och bryter av mot deras tidigare låtar som var rakare gitarr- och keyboardsindie. Här har de, möjligen med inspiration från Momus bossaknasiga knorrighet, gjort en låt för folk som vandrar runt på cocktailparties utan att passa in. Tillsammans med en ny video utgör det en kommentar till hur vi missar varandra i vår självupptagenhet. Gott så, jag är mest intresserad av musiken i sig, vilken energi den har och hur den känns. Den känns bra, lite goofy och eget. Det var längesen jag hörde något liknande. Fast jag gillar deras gamla grejor också, för mig nya upptäckter. I pressutskicket lovar de mer, ett gäng låtar är redan inspelade och redo att släppas.

Inga kommentarer: