tisdag 3 juni 2014

Klubbtips - The Garlands, TexasBob Juarez och ROTH 6/6

Det händer nån gång ibland att jag tipsar om klubbar och konserter, oftare så håller jag käft om sånt eftersom jag hellre ser att folk går på nåt litet gig jag arrangerat själv. Men ibland händer det nåt som är så bra och så indiepoppigt att jag måste hojta till. On Our Honeymoon och Beat Heart heter arrangörerna, stället är The Liffey på Stora nygatan 40 i Gamla stan i Stockholm och banden, ja det är de jag verkligen är rejält nere med. The Garlands gör klassisk indiepop, twee rentav, och har hållit på länge nog för att vara rejält skarpa. De gör sånt jag saknar på scen men plockar fram ur mina gamla Sarah Records-gömmor. TexasBob Juarez har spelat med indielegenderna Television Personalities och sånt måste man ju kolla upp. Sen spelar en utmärkt, ganska ny, svensk duo också som heter ROTH och som jag försökt boka till Gordon (vi fick inte ihop tiderna men nu spelar de ju i Gamla stan ändå). Ser ut att bli en mäktig indiekväll på fredag, 6/6.

Inga kommentarer: