onsdag 25 juni 2014

Jolympix - Waiting

För några veckor sen hörde jag av mig till Göteborgsbandet Jolympix, som innehåller massor av poperfarenheter och ett rent nittiotalskt sinne för humor. Tanken var att göra en liten intervju men det blir inte alltid som jag tänkt mig, det hamnade i nån bakficka eller på undantag av olika orsaker. Men bandet har i alla fall en grym singel ute i etern. De påstår att de gör afro-viking-poppy-dub. En schysst förkortning skulle kunna vara pop. När jag frågade vad de influeras av blev svaret svarta hål och rosa drömmar, techno, tango och sport. De gillar verkligen Mapei, Little Dragon och Linda Pira förstås, och vem gör inte det? Sen sa de så här om framtida musikplaner också: "Jolympix vill utvidga klubbgolvet, hittills har vi hunnit med en skateramp,ett museum och en travbana i Bamakó. Snart kommer vi klä om en välkänd amfibie till nån form av djungel och planer finns på att ha nästa släppfest i ett gammalt stall med ett elitgymnastiskt förband." Att mejlintervjua dem var lite som att läsa gamla nummer av pop och bibel och bara titta på bildtexterna och det är ju faktiskt nåt jag ägnar mig åt. Nu måste jag googla Bamakó för att inte känna mig så obildad. Så här låter Jolympix:

Inga kommentarer: