torsdag 22 maj 2014

Carl Carlsson - Du var fri men ändå kom du jämt tillbaks till mig

Jag skäms lite för att jag inte promotade ordentligt när Carl Carlsson spelade på Gordon i vintras, han är sjukt bra och hade förtjänat lite bättre insats från mig. Det var dåligt med publik den kvällen och världens fullaste kille försökte få vara med och sjunga och, som Carl kommenterade efteråt, "smockan hängde i luften". Och det känns ännu lite mer synd att jag inte hade tid och ork att satsa  när han idag släpper en singel som verkligen är grymt bra. Men skit i det förgångna, här kommer en perfekt, bitterljuv sommardänga att friska upp P3:s slitna ljudvågor. Klassisk indiepop på svenska, ordentligt med instrumentering, mycket ljud och hög fart. Och genom alltihop bär Carls ljusa, klara röst en relationshistoria med alla dess förvecklingar, dess höjder och dalar. Kom igen mainstream-Sverige, plocka upp den här singeln i din famn! Sommarplåga 2014, tack.

Inga kommentarer: