onsdag 19 februari 2014

Name The Pet - So Slow (Johan Tilli rmx)

Name The Pet behöver kanske inte min hjälp för att nå ut, hon har fått massor av bloggad kärlek i samband med släppet av sin strålande nya platta Future / Now. Men om jag gillar det så skriver jag om det, helt i onödan om så krävs. När jag kallar skivan för strålande är det inte bara ett slitet adjektiv vilket som helst (fast det är det ju också) utan en akkurat beskrivning. Det finns en ljus energi i låtarna, något genomgående hoppfullt i melodier och produktion som lyser. Suck, metaforer igen, jag kan inte hålla mig när det kommer till bildspråk. En av låtarna, So slow, har remixats med varsamhet och finess av Johan Tilli, som i höstas lade ner sin duo Lissi Dancefloor Disaster (och snart kommer med nya grejor i en ny konstellation). Han har fångat upp det positiva i Name The Pets musik och förvandlat det till något aningen mer drömskt, en sommarnattslig electrodröm. Future / Now är en fantastisk skiva, som finns på spotify. Den vackra remixen får ni här:

Inga kommentarer: