tisdag 31 december 2013

2013, fin

Tack för i år! Kul år, tycker jag. Tråkigast för Gordon var att inte få spela skivor med min bästa indiekompis Helena Walfridsson men livet går vidare och ibland hamnar cd-caset på hyllan. Det är ett år och tre dar sen vi lirade tillsammans sist, på Morfar Ginkos balkong. Sen spelade jag på en Amnestyfest som Helena ordnade i våras men då hade hon fullt upp med arrangemanget. Hoppas vi kan dela cd-mixer igen nån gång.
Annars har det mest handlat om konserter i år. Massor av gig på S:ta Clara, jag fick häcka på Hultsfred och i lördags avslutade jag med Like Swimming på Fotografiska. Några intervjuer blev det också. Träffade amerikanska Work Drugs i somras bl.a. och i förrgår hade jag ett intressant samtal med sångaren i Jipset. Bäst live var Savages. Bästa plattan gjordes av Veronica Maggio. Bästa musikläsning var för min del Michael Chabons Telegraph Avenue som är en nördigare existens än jag nånsin kan hoppas bli och på samma gång coolare. Bäst låt var Vampire Weekends Step. Här är en lista med resten av pärlorna från i år. Och så Step, såklart, som passar lika bra vid tolvslaget som imorrn förmiddag. Sköt om er, krama någon och lyssna på ännu mer musik.

Inga kommentarer: