söndag 27 oktober 2013

Sky Ferreira - You're not the one

Pitchfork har just intervjuat popstjärnan som aldrig slog igenom, Sky Ferreira. Hon har gjort hundratals låtar och har länge haft ett storbolagskontrakt, har jobbat med Bloodshy och Avant och blivit arresterad för innehav. Uppmärksamhet har hon fått i musikpress sen hon var fjorton men det är först nu, vid 21 års ålder, som albumdebuten kommer. Jag har helt missat Ferreira, antagligen för att jag är indiepretentiös, men när jag efter att ha läst intervjun lyssnar på singeln You're not the one, ser jag verkligen fram emot plattan. Tydligen har hon fått kritik för att hon på ett kalkylerat vis tagit på sig en oförtjänt indiekostym men själv tycker jag bara att det låter poppigt och lysande, lite som Haim eller Tegan & Sara eller kanske Cults.

Inga kommentarer: