tisdag 24 september 2013

Grottnicke på Valla torg!

Nick Cave är en referenspunkt för i stort sett alla alternativscener i världen och nu har han och Bad Seeds hållit på i trettio år. Ibland är hans musik svåruthärdligt macho och hård, ibland är den ljuvligt vacker, ibland  fylld av en rätt läskig men klart underhållande humor. Nästan alltid finns en återhållen weltschmertz som gör att många återkommer. Själv förlitar jag mig i Cavesammanhang mest på en best-of för nybörjare som min kompis JSH satt ihop. Djupare vågar jag inte doppa mig i grottsjön. Men det har förmodligen det aningen hemliga gänget gjort, som ska fira jubelåret på Valla torg på lördag. de gör det på svenska under projektnamnet Grottnicke och det kan bli rätt häftigt. Jag känner mig säker på saken eftersom Pelle Parken Lindroth är med och jammar. Det är såklart en given kvalitetsgarant för Gordon.

Inga kommentarer: