tisdag 6 augusti 2013

The Chrysler - All guns blazing

Kommer hem från en familjeeftermiddag med tre glas rosé i kistan och hittar en grej på fejsbookfeeden från Peller Lindroth (som kallas Parken när han omtalas i offentligheten men som man gärna kallar Pelle om man haft ynnesten att hälsa på karln). Ny musik på gång från The Chrysler (utges på Flora & Fauna). Och det kan vara så att vinet förstärker nostalgiaspekten men jag kastar mig ner i skivhyllan och börjar rafsa bland demoplattor, Björn Yttling, would-be-goods och annat som inte vidrörts på länge för att hitta rätt på min gamla Chryslerskiva som jag fick av Henric von Euler när Parken spelade på Klubb Gordon första gången 2008. Men jag hittar den inte. Och inser att vad jag än ska ge mig på att skriva om ett gammalt, milt och countrydoftande svenskt indieband så måste det präglas av just nostalgi. Vinbloggande indiepack som lyfter och sänker skallen i takt till ett välankrat och stressbefriat trumkomp, det är min identitet denna sommartisdag. Pelles backing vocals tycks bekräfta mig mot slutet av All guns blazing. 10:e oktober kommer skivan.

Inga kommentarer: