lördag 1 juni 2013

Hultsfred - YAST

Den utflyttade, uppköpta och omstöpta Hultsfredsfestivalen har varit vänliga nog att ge mig ackreditering till STOXA och årets Sigtunaparty. Det är väldigt kul, förstås, att ha möjlighet att komma tillbaka till Hultsfred (sans Hulingen) efter ett uppehåll på tolv år. Och även om jag inte är jublande glad över festivalens större bokningar, som lutar tungt på nittiotalsmeriterna hos My Bloody Valentine och Fatboy Slim, så ser det verkligen spännande ut på den mindre scenen. Det blir lite tips och recensioner inför 13-15 juni och först ut är YAST. Bandet har rötterna i Sandviken men bor numera i Malmö och rider runt på en lagom stor hajphäst. Det är finsnickrad, cool indiepop, jag refererade till west coastpop och Deerhunter när jag skrev om dem sist. Bra är det och med på listan över konserter jag inte vill missa.

Inga kommentarer: