tisdag 4 juni 2013

Hultsfred 2013 - Miriam Bryant

Hon har bra tryck i rösten och mycket av musiken hon gör lutar tungt på den där souliga känslan av hjärtinnerlig förtvivlan och hoppet som man kan ana på andra sidan. Men i min favoritlåt Push play är det lite svängigare, lite mer dansant och lite mer electro. Det blir bättre av den där balansen som stilglidningen ger och bara för den låten vore det värt att gå och se Miriam Bryant på Hultsfred nästa lördag. Men egentligen gillar jag ju modern, europeisk soul rätt mycket. Det är lätt att glömma att genren är mer än Adeles sönderspelade hitlåt (vars titel jag inte vågar skriva eftersom den då kan börja snurra i mitt mentala högtalarsystem). Miriam Bryant är en bra påminnelse om det. I videon dyker Krister Henriksson och en hela rött upp i birollerna men jag föredrar att lyssna utan bild:

Inga kommentarer: