fredag 12 april 2013

Velasco - Summertime

Timing är rätt viktigt när man som artist vänder sig till bloggar för att få lite media och uppmärksamhet. Har just lyssnat igenom delar av veckans indieinkorg och det var stabilt både i rock- och electroväg. Det fanns inget att invända, och något viskade att det var bra, riktigt bra låtar. Flik efter flik hamnade i browsern men jag ville ha nåt annat. Timing. Hade de mejlat mig förra veckan eller nästa så kanske deras låtar hade låtit bättre. Men jag skriver bara om det jag verkligen vill skriva om i ögonblicket. Och vattnet flyter vidare, låtarna guppar vidare, panta rei. Jag fastnade först när jag kom till Giuseppe Velascos lätta, korta och rätt radiovänliga låt Summertime.
Velasco är Stockholmsbaserad, kallar sig singer-songwriter på sin soundcloudsida. Det märks mer, stilmässigt, på de andra, folkigare, låtarna på hans nya ep, Heart Away. Summeritme låter mer som ett popband med indierötter och jag vill verkligen ha den där lätta, somriga låten med stark refräng idag. Resten av ep:n är helt ok den också.

Inga kommentarer: