söndag 10 mars 2013

Uppsamlingssöndag - feminism, indiepop och Meine Kleine Deutsche

Sitter och pysslar inför morgondagens konsert med Like Swimming. Det kommer att bli väldigt bra, bandet jobbar i studio just nu och imorgon är första gången de spelar live på riktigt. Fast egentligen är de rutinerade indiepoppare med ett förflutet i You Say France & I Whistle! Det är en fin sak att få stå för deras premiär, kan jag säga. Här är ett event på fejan.

Men när jag sitter här och pysslar hittar jag låten Kettenfett med mina kompisar Meine Kleine Deutsche (som handlar om att dricka lakritsshot i Köln). Och kommer på att de är aktuella med två nya låtar och en liten turné. Det är de rätt ofta, en sväng runt Tyskland brukar de ta, ibland två gånger om året. På Valborgsmässoafton spelar de i Göteborg och redan nu kan man lyssna på och gratisladda In it for the kill. Gör det, en bra smocka rätt i plytet på söndagssolen:



Och så var det en grej till. I fredags spelade Gordon skivor på Amnestys 8:e marsevenemang. Det var kul att ha feministisk indiedans som tema. Det tyckte några av de dansande feministerna också och jag lovade dem en spotifylista, varsågod: Gordon 8e mars

Inga kommentarer: