tisdag 19 mars 2013

Örnsberg - Hela stan är vårt dansgolv

Under några års tid har jag skrivit lite för många inlägg om Örnsberg. Det är lätt att bli lite besatt av popmusik och nåt med vemodet och svänget tar mig verkligen in i flydda dagar, timmar, nätter. När jag drog igång liveklubben på S:ta Claras i augusti ifjol var det självklart att jag frågade Johan om han ville öppna och han gjorde en tät och fin spelning framför suddiga videobilder som passade mycket bättre där, projicerade på hoptejpade engångsdukar, än nånsin på youtube. Han var lite frustrerad över en utebliven skivbolagsrepresentant minns jag men det dröjde inte många månader förrän hans status på fejan kungjorde att han blivit signad. Inspelning av ep och en råkall video följde och nu är hans första släpp här. Han har förstås gett ut två plattor tidigare men i svensk media är det de här fyra låtarna som räknas. Det här är Håkan Hellströmsk ångest, det är en aning Scocco och det är indieelectro. Jag tror att det är det här jag mest av allt önskar mig på A-rotation för det är så satans lättsamt och poppigt men ändå fyllt till bredden av nerv och kärlek. På fredag är det releasefest men ep:n finns redan på spotify. Nu ska jag inte skriva om Örnsberg på ett bra tag men jag ska lyssna.

Inga kommentarer: