tisdag 26 februari 2013

Sibille Attar - Alcoholics

Sibille Attar har fått press och kredd i februari som hon skulle kunna livnära sig på långt fram på vårkanten. Förmodligen blir det mer när vi går in i festivalsäsongen. Själv har jag inte riktigt fastnat för plattan, trots att jag verkligen gillar hennes Håkan-jangliga röst. Musiken är vacker och sorgsam men jag kanske behöver uppåttjack i februari? Hur som helst har jag förälskat mig i en av låtarna, Alcoholics, som skvalpat runt Internets fjordar sen i somras åtminstone, men som jag upptäckte först när jag lyssnade igenom fullängdaren, Sleepyhead, som kom nu. Alcoholics heter låten och den är lite mindre sorgsen i tonen, om än inte i temat. Fast hon tar sig an eländet (det är synd om människan) med lite mer raljant tonläge. Mer sånt, det har nämligen en egnare stil:

Inga kommentarer: