fredag 15 februari 2013

Gordonvåren

Det är dags att uppdatera lite om Gordons vårplaner. De är ovanligt många och roliga. Liveklubben fortsätter  en eller två gånger i månaden till och med juni. I mars ska Parken spela, det kommer att bli fantastiskt kul. Pelle har nytt material att testa och han kommer att lira piano! I april spelar Star Horse, ett grymt bra shoegazeband från Stockholm. De släppte en ny låt igår. I maj har jag bokat fjärilseffekten från Södertälje. Junibandet är inte bokat och jag har också kvar ett öppet datum i mars men håller på och pratar med flera spännande artister.

Vad mer? Resident Gordon Helena Walfridsson och jag ska spela på en Amnestyfest den 8:e mars. Arrangemanget har tema Internationella Kvinnodagen och det finns möjlighet att gå på intressanta seminarier, se livemusik och sen avsluta med att dansa till Klubb Gordons mest feminstiska plattvändande. Le Tigre-ös utlovas! Och det är öppet för allmänheten, 50:- i entré på Brygghuset, inget förköp.

Men innan dess ska jag spela skivor på Debaser Slussen den 26:e februari. Det är en konsertkväll arrad av eminenta skivbolaget Birds Will Sing For You och på scen står Dandan och Contakt. Vid skivspelarna står jag och min kompis Johan Strömvall Hammarstedt från rockklubben The JunkYard. han kommer att ha med sig Tom Waits, Nick Cave, Raveonettes och PJ Harvey. Fri entré och massor av kul.

Inga kommentarer: