måndag 25 februari 2013

Gordonvåren, uppdatering

För en dryg vecka sen skrev jag lite om vårens aktiviteter för Gordon. Nu kommer en uppdatering. Först de dåliga nyheterna. Fjärilseffekten skulle ha spelat på Gordon i maj men de har tvingats ställa in pga utlandsresa. En annan artist kommer att spela på deras datum, den 13:e maj. Roligare är att det lite senare i maj har lagts till ett extradatum eftersom Flora Cash, som just nu är på en rätt framgångsrik Londonresa (att döma av deras uppdateringar på fejan), kommer tillbaks till Sverige och Gordon! Sen har jag äntligen fått till bokningen för den 11:e mars. För inte så länge sen lade indiepopparna You Say France & I Whistle! ner. Det var tråkigt för de var väldigt bra, och ganska framgångsrika med turnéer i Europa och USA bakom sig. Men som en välkommen tröst bildade några av medlemmarna Like Swimming. De har inte funnits länge men de smakprov som finns på deras hemsida är väldigt lovande, begåvad och drömsk indiepop. 11/3 spelar de på Gordon i S:ta Claras källare. Fri entré från 19:30, missa inte.
Imorgon spelar jag skivor på Debaser Slussen med min kompis JHS från The JunkYard. Han har massor av rockångest och bra Raveonetteslåtar i väskan. Nästa vecka är det Internationella kvinnodagen, den 8:e mars. Då spelar Gordon med ordinarie besättning, dvs Helena och jag, på Amnestys grymma baluns. Mer info kommer om det partyt men det kommer att kosta en femtiolapp och vara jättebra. Tills dess passar det med en video med Göteborgs stoltheter The Volcano, som hade premiär i lördags:

Inga kommentarer: