lördag 17 november 2012

Nordpolen - När mitt blod pumpar i dig

Nordpolen släppte sitt debutalbum för några år sen och även om jag gillade plattan när den kom så har det framförallt varit en växande upplevelse. När jag lyssnar på den nu (vilket jag gjort rätt mycket under två veckor, det är även anledningen till att jag kollade upp vad han har på gång) är det en avsevärt mycket starkare skiva. Därför känner jag att nya låten kan vara värd både en och två chanser, trots att jag faktiskt inte alls gillar det etnobeat som den är upphängd på. Det blir sällan bra med världsmusikinfluenser i dansmusik och När mitt blod pumpar i dig är inget undantag. Åtminstone inte efter första lyssningen. Får se hur det känns om några veckor. Videon är en klassisk Sincerely Yours-video med kulten runt allvarliga ynglingars kroppar och anleten.

Inga kommentarer: