torsdag 22 november 2012

Lissi Dancefloor Disaster


Idag skrev Johan från Lissi Dancefloor Disaster på fejan att deras nya platta var till 99% klar. Om jag fattat rätt så kommer den att finnas tillgänglig i februari och det är nåt att se fram emot. Deras låtar har bara blivit bättre och bättre sen de gjorde Gordon äran av att spela live med oss. Det var tidigt på hösten 2008 och sen dess har de hunnit med mycket. De turnerar ständigt, i Sverige och utomlands, släpper låtar och videor och jobbar hårt på sin virala kommunikation. Om man ställer in sitt medvetande på rätt frekvens så ser man plötsligt deras gulaktiga kattfejs lite här och var, tre meter upp på en husvägg, nära marken på ett elskåp, på undersidan av ett fällbord på ett Intercitytåg. Första gången jag såg katten var på en rätt hiskelig tisha som de hade med sig och sålde på konserten vi gjorde med dem på Landet. Jag fattade inte nåt när de öppnade wellpapplådan och stolt tog fram sitt oversizeade merch. Men nu fattar jag. Katten är kommunikation, det är fulsmart och laddat med Lissis speciella, underbara technoenergi. Jag längtar efter plattan!

Inga kommentarer: