onsdag 4 april 2012

The Happy Hippo Family - Mustache

Namn är en besvärlig fråga som man måste ta ställning till när man sluter sig samman för att göra något kulturellt. Innan det blev Gordon som namn på den här klubben hade jag på förslag att heta det rumänska ordet för "lilla grisen", som är porcule(tror jag). Till slut blev det av flera skäl Gordon, framförallt att jag ville göra en massa flyers av uråldriga Flash Gordonserier. När jag ser namnet på artisten som ligger bakom dagens låt, The Happy Hippo Family, kan jag inte låta bli att tänka på hur man önskar att man hette nåt coolt men ibland blir det mest flams. Låten heter Mustache och svänger på ett väldigt svenskt indievis. Det låter som I'm From Barcelona (dåligt bandnamn) fast bättre och lite som This Perfect Day(bra bandnamn). Har inte funderat på texten för jag tycker inte om mustacher men det sväger nog för en liten glad dans på vardagsrumsgolvet, just i denna stund.

Inga kommentarer: