måndag 14 november 2011

Sandviken!


Från Sandviken flyttar man ju gärna. Jag har gjort det en gång för länge sen och nu har Christoffer Gustafsson också gjort det. Men gissningsvis är hans förhållande till hålan mer komplext än mitt, jag bodde bara där i krokarna ett kort slag och han är uppvuxen på bruksorten. Häromdagen såg jag Anna Jörgensdotter på kulturteve i färd med att förundras över sin hemort. Den inspirerar såklart alla utflöyttare och hemvändare sådär bitterljuvt och ångestladdat som hålor över hela världen, inklusive Gustafsson. Nu håller han till i Stockholm, spelar rentav på Landet helt snart, redan på torsdag. Och han har också färdigställt en EP med väldigt bra musik som finns att tanka hem gratis på hans sida. Här är ett smakprov som imponerade mycket på mig:

Inga kommentarer: