måndag 1 augusti 2011

SULK stoppar fingrarna i den gamla Blursyltburken



Den gamla Blurskivan Leisure, från början av 90-talet, är en av de plattor jag lyssnat mest på genom åren. Den badmösseklädda skönheten på omslaget har tittat upp mot mig från skrivbordet eller fönsterbläcket till ljudet av poppig shoegaze så länge att jag inte ens kan bedöma vad jag egentligen tycker om musiken. Hur skulle jag känna om plattan var ny? Och här kommer en Londongrupp och erbjuder mig just detta experiment. SULK släpper singeln Wishes den 15 augusti, fast den är förstås tillgänglig på soundcloud och youtube redan nu. Alex och Damon och grabbarna skulle inte ha skämts för att plocka med låten på sin platta. Det låter Blur -91 så till den grad att jag inte kan uppleva det som något annat än en självklar del av mig. Inte "så här borde pop låta" utan mer "så här låter musik". Om jag var upprörd kunde jag ha det som snuttefilt:

Inga kommentarer: