måndag 15 augusti 2011

Popaganda - jj


Deras finstämda, vackra debutplatta gjorde mig inte upphetsad. Fint, var det mesta jag kunde få ur mig, någonting saknades i musiken eller i mig. Men när de släppte sin mixtejp Kills i vintras var det helt fantastiskt. Den har gått varm i mina lurar i ett drygt halvår utan att bli det minsta sliten. Tyvärr verkar upphovsrätten ha ställt sig ivägen för vidare nedladdning av låtarna som från början var gratis på alla vis. Nåja, man kan fortfarande streama hela det magiskt skimrande mötet mellan smartast tänkbara, svenska indievemod och tyngsta hiphoppartyt. Dr Dre, Jigga och resten av topplisteeliten har mjölkats på sina finaste beats och sen pastöriserats till popperfektion av jj. Jag kan bara drömma om att de tar med sig något av mixtejpens perfektion upp på scen på Popaganda.
kills mixtape by JJ by thebigfunkydisco

Inga kommentarer: