lördag 4 september 2010

Calles topplista



Calle från Vit Päls skickade över lite indiepoptips för den Malmöintresserade och så här ser listan ut:

Ved
Lätt malmös coolaste band!

Le bombe
Jag såg det live på "tröls jins crue" en gång. Håll med om att det är ett märkligt namn på en bar. Showen var ännu märkligare och den här typen av pop har jag aldrig hört varken förr eller senare. Därefter försökte jag att gå på allt med Le bombe. Nu var det ett tag sedan de syntes till så skriv det i stort för jag värker och längtar.

Positiv
Jag är ett megafan av positiv. Vissa har beskyllt det för att vara glyttigt. Då har de helt och hållet missat att "varför klubb?" och "insjöbada" är så bra som en låt bara kan bli.

Vidderna
Skeppet och Vidderna är bara ytterliggare exempel på den där andra generationens progg (så som Ved) och som är så bra just i Malmö för tillfället och som har blommat upp i samband med ställen som Krets, Skånes konstförening och Klubb Kristallen.

Solander
Fredrik spelade med oss i Vit Päls i många år tills han var tvungen att göra sin egen musik fullt ut och det gör han fan så bra!

Inga kommentarer: