torsdag 19 augusti 2010

Seattle #5

Borde börja ladda för Popaganda nu, ackrediteringen verkar ordna sig och om jag har tur hinns det med en eller två intervjuer. Och banden gör mig riktigt glad. Men först blir det en till Seattlenotis.

World History är ett seattleband som består av Neil Campau och Jamie Menzel och de gör singer-songwritermusik (eller folk/punk/death metal som det står på deras myspace) med politiska texter. De är rätt coola och jag har just köpt deras skiva från Bandcamp. De har använt sig av sliding scale, vilket innebär att man betalar hur mycket man vill, eller så lite som $5. Jag bestämde mig för 7, trots att jag tycker att de är värda mer. De har en gitarr med hål på baksidan och en stråke som de trycker genom guran och de har en kör som är öppen för alla. Om man just har blivit av med sina 5 dollars så finns skivan också på Spotify! /Axel

Inga kommentarer: