onsdag 21 juli 2010

Cut Copy

Om man säger orden pop och Melbourne i närheten av mig vill jag genast vara kompis. Efter ett halvår där i början av nollnolltalet då jag såg Lucksmiths för första gången och klubbade till Dexter från Avalanches, inbillar jag mig att allt som kommer därifrån i musikväg är bra. Indiepoppig dansmusik är kanske inte det mest orginella man kan ägna sig åt nuförtiden men det är bland det bästa och om man inte alltid går i bräschen får man nöja sig med att emellanåt vara otroligt cool på andra sätt. Dagens exempel är Cut Copy från Melbourne som gjort just indiepoppig dansmusik ett slag. De erbjuder nu gratis nedladdning av sin nya singel Where I'm going som kanske snarare är danspoppig indie. I väntan på skiva och, för den som kan ta sig till Småland och Emmaboda där de spelar i år, kan man alltid digga en gammal låt:

Inga kommentarer: