måndag 19 juli 2010

Conspiracy of Owls

Klubb Gordon har legat nere ett slag. Vi ställde in några spelningar i våras och bloggen har inte poppat sen början av juni. När man har mycket att göra och är trött hela tiden är det lätt att man börjar längta efter en särskild sorts musik. Det kan vara tokpartylåtar för att locka fram en liten aning energi ur reserverna eller det kan vara softa saker att hänga i soffan och äta jordnötsringar till. Jag är lite inne på den senare sorten just nu. Min semester/pappaledighet börjar idag och jag behöver verkligen lyssna om och om igen på Conspiracy of Owls låt Ancient robots. Både musik och video ger mig tröttflummiga lyckorus som om jag upptäckt ett bortglömt samarbete mellan Pavement och The Shins. Ta en titt och missa inte det söta robotpartiet i mitten av videon. /Axel

Inga kommentarer: